Επ. 4: Το μυστικό για συνεχή βελτίωση – Συνειδητή Εξάσκηση

Γεια σου Brain Hacker, και καλώς ήρθες στο τέταρτο επεισόδιο!

Το θέμα μας σήμερα είναι η Συνειδητή Εξάσκηση, ένα απαραίτητο εργαλείο για τη μάθηση σου, αλλά και για τη ζωή σου γενικότερα.

Η συνειδητή εξάσκηση είναι το είδος της εξάσκησης που σου επιτρέπει να εξελιχθείς πολύ και γρήγορα, και ταυτόχρονα είναι η μοναδική λύση όταν θέλεις να ξεπεράσεις τον εαυτό σου και να φτάσεις στο επόμενο επίπεδο.

Στο επεισόδιο αυτό συζητάμε τους βασικούς πυλώνες που περιλαμβάνει η Συνειδητή Εξάσκηση. Οι πυλώνες αυτοί είναι οι εξής:

  • Οι έξυπνοι στόχοι
  • Το Growth Mindset σε συνδυασμό με την κινητοποίηση
  • Η εξάσκηση εκτός της ζώνης άνεσης (comfort zone)
  • Η συνέπεια (consistency)
  • Η ανατροφοδότηση (feedback)
  • Η εστίαση στη διαδικασία

Με τη συνειδητή εξάσκηση δεν υπάρχει κανένας στόχος που να μη μπορούμε να πετύχουμε, και κανένα ταβάνι σε όσα μπορούμε να καταφέρουμε.

Θα συνειδητοποιήσεις και μόνος/η πως ακόμα και σε εκείνα που νομίζουμε πως είμαστε ήδη πολύ καλοί, μπορούμε να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο.

Το έχουμε πει, άλλωστε… Τα πάντα είναι δεξιότητες και όλα εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε για να τις κατακτήσουμε.

Για εμάς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς, αλλά και της ζωής μας. Είμαστε σίγουροι πως, μετά από αυτό το επεισόδιο, θα ισχύει το ίδιο και για σένα.

Καλή ακρόαση!

– Δημήτρης και Φύλλις

Σημειώσεις του επεισοδίου:

  • Ποιο είναι το θέμα του σημερινού μας επεισοδίου; [3:00]
  • Τι είναι η “τεμπέλικη” εξάσκηση; [3:50]
  • Τι σημαίνει “συνειδητή εξάσκηση”; [6:00]
  • Πώς να χρησιμοποιήσεις την συνειδητή εξάσκηση στη ζωή σου [7:20]
  • Ποια είναι η σχέση του Δημήτρη με την τεμπέλικη εξάσκηση; [8:50]
  • Τεμπέλικη εξάσκηση και χαμένος χρόνος [10:30]
  • Ποιο είναι το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει κανείς τη συνειδητή εξάσκηση; [14:20]
  • Τι είναι οι S.M.A.R.T. στόχοι; [15:00] (σημείωση από τον Δημήτρη: το S αντιστοιχεί στο “Specific” – συγκεκριμένος, όχι στο “Smart” – έξυπνος, όπως λέω στο επεισόδιο)
  • Η έννοια των μικροστόχων [16:40]
  • Ο πρώτος πυλώνας της συνειδητής εξάσκησης [17:50]
  • Πώς να κινητοποιείς τον εαυτό σου, και τι πραγματικά σημαίνει κινητοποίηση [18:30]
  • Η σχέση μεταξύ επιτυχίας, σκληρής δουλειάς, και συνειδητής εξάσκησης [22:50]
  • Ο δεύτερος πυλώνας της συνειδητής εξάσκησης [25:20]
  • Το μοντέλο με το λαστιχάκι [27:00]
  • Υπάρχει πραγματικά αυτό που αποκαλούμε “επιτυχία εν μία νυκτί”; [30:00]
  • Γιατί είναι τόσο σημαντικό το growth mindset (αναπτυξιακός τρόπος σκέψης) στη συνειδητή εξάσκηση; [30:55]
  • Μερικά παραδείγματα συνειδητής εξάσκησης, από τη δική μας εμπειρία [33:10]
  • Ο τρίτος πυλώνας της συνειδητής εξάσκησης [36:30]
  • Ο τέταρτος πυλώνας της συνειδητής εξάσκησης [40:20]
  • Πώς μπορείς να πάρεις feedback (ανατροφοδότηση); [42:10]
  • Η σημασία του να ξεκινάμε με αργούς ρυθμούς [43:30]
  • Ανατροφοδότηση μέσω του να καταγράφεις τον εαυτό σου [47:00]
  • Πάντα υπάρχει κάτι καινούριο να μάθεις [48:30]
  • Η σχέση μεταξύ δημιουργικότητας και συνειδητής εξάσκησης [51:10]
  • Η σημασία του να εστιάζεις στη διαδικασία αντί για τον τελικό στόχο [53:50]

Αναφορές από το επεισόδιο:

Μερικές ατάκες από το επεισόδιο:

  • “Δεν είναι όλη η προσπάθεια ίση.”
  • “Η ποιότητα μετράει το ίδιο, αν όχι περισσότερο, από την ποσότητα.”
  • “Τα μικρά βηματάκια είναι εκείνα που μας βοηθάνε να φτάσουμε στα μεγάλα άλματα.”
  • “Το ταλέντο είναι μόνο να ξεκινάς από καλύτερο σημείο, τίποτα άλλο.”
  • “Αν δεν το μετράς, δεν μπορείς να το βελτιώσεις.”
  • “Όταν πηγαίνουμε πολύ γρήγορα, διατρέχουμε τον κίνδυνο να αυτοματοποιήσουμε τη λάθος συμπεριφορά.”
  • “Το μυαλό είναι ένα δημιουργικό όργανο – αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης του.”
  • “Η ανάπτυξη πολλές φορές είναι πιο σημαντική από τον τελικό στόχο.”

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Τι κράτησες περισσότερο από αυτό το επεισόδιο; Πες μας στα σχόλια.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *