Επ. 6: Η δύναμη του να μην είσαι συγκεντρωμένος/η

/

/

Μάθηση & Μνήμη

/

Δεν υπάρχουν Σχόλια
iTunes Badge
Spotify Badge
Stitcher Badge
Overcast Badge

Γεια σου Brain Hacker και καλώς ήρθες στο έκτο επεισόδιο του The Brain Hacking Academy!

Το θέμα μας σήμερα είναι τα δύο επίπεδα σκέψης που θα απογειώσουν τις προσπάθειές σου σε οποιονδήποτε τομέα.

Τα δύο αυτά επίπεδα είναι το Focused και το Diffuse mode, ελληνιστί η συγκεντρωμένη και η διάχυτη κατάσταση σκέψης.

Πρόκειται για τα δύο επίπεδα σκέψης που σε συνδυασμό επιτρέπουν στον εγκέφαλο να είναι πολύ πιο αποτελεσματικός και παραγωγικός, να βρίσκει λύση σε οποιοδήποτε πρόβλημα, καθώς και να μαθαίνει πολύ πιο αποτελεσματικά.

Η συγκεντρωμένη κατάσταση σκέψης είναι αυτό που έχεις συνηθίσει. Όλοι το ακούσαμε πολλές φορές στο σχολείο: “Συγκεντρώσου! Συγκεντρώσου! Συγκεντρώσου!”

Η διάχυτη από την άλλη, είναι κάτι το οποίο παραμελείται, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντική, καθώς είναι εκείνη που μας επιτρέπει να περάσουμε στη δεξιά πλευρά του εγκεφάλου, να κάνουμε συνδέσεις, να εμπεδώσουμε και να κατανοήσουμε νέα γνώση, να δούμε τη συνολική εικόνα…

Στο επεισόδιο σου δίνουμε μερικές πάρα πολύ αποτελεσματικές τεχνικές ώστε να αρχίσεις να συνδυάζεις τα δύο επίπεδα σκέψης μεταξύ τους. Θα δεις πολύ σύντομα τη διαφορά και, πίστεψέ μας, δε θα θέλεις να σταματήσεις!

Καλή ακρόαση!

– Δημήτρης και Φύλλις

Σημειώσεις του επεισοδίου:

  • Η σημασία της (συνειδητής) ξεκούρασης [1:45]
  • Τι είναι η διάχυτη και η συγκεντρωμένη κατάσταση σκέψης; [4:40]
  • Τι είναι το φαινόμενο Einstellung (αϊνστέλουνγκ); [6:35]
  • Πώς μοιάζει η διάχυτη κατάσταση σκέψης; [7:50]
  • Ποια είναι τα εγκεφαλικά κύματα που εκπέμπει ο εγκέφαλος μας; [9:10]
  • Η αξία του να μην είσαι συγκεντρωμένος [10:30]
  • Διάφορα παραδείγματα για τη διάχυτη κατάσταση της σκέψης [11:00]
  • Η συγκεντρωμένη κατάσταση σκέψης και η λειτουργία της [15:50]
  • Πώς να κάνεις αυτή την τεχνική πράξη στη ζωή σου [17:50]
  • Η τεχνική Pomodoro και η δύναμη των διαλειμμάτων [18:20]
  • Μία ακόμη τεχνική για να χρησιμοποιήσεις τη διάχυτη κατάσταση σκέψης [23:45]
  • Η σχέση ύπνου/χαλάρωσης και διάχυτης κατάστασης σκέψη [26:00]
  • Φαινόμενο Einstellung και το πώς μαθαίνουμε (!!) [30:30]
  • Μόλις συνειδητοποιήσεις κάτι, δεν υπάρχει γυρισμός [32:40]
  • Τι είναι τα νοητικά μοντέλα (mental models); [34:00]

Αναφορές από το επεισόδιο:

Μερικές ατάκες από το επεισόδιο:

  • “Καλό είναι να έχουμε την ξεκούραση μας στο πρόγραμμα μας, όπως έχουμε και τη δουλειά μας.”
  • “Όταν είμαστε στη συγκεντρωμένη κατάσταση σκέψης, κατεβάζουμε παρωπίδες.”

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Τι κράτησες περισσότερο από αυτό το επεισόδιο; Πες μας στα σχόλια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού